banner53

Havalimanı Metrosu 2020 Sonunda Açılacak

2020 yılı bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda sunum yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, İstanbul Havalimanı'nın metro bağlantısını sağlamak üzere yapım çalışmalarının devam ettiğini söyleyerek Gayrettepe - Havalimanı kesimini 2020 sonunda, Halkalı - Havalimanı kesimini ise 2022'de tamamlanacağını açıkladı.

Havalimanı Metrosu 2020 Sonunda Açılacak

Demir yolu yatırımları hakkında bilgi veren Turhan, 2009'dan itibaren Yüksek Hızlı Tren (YHT) işletmeciliğine başladıklarını, yeni hat yapımının yanı sıra mevcut konvansiyonel hatları yenilediklerini söyledi. 

Ankara-Sivas YHT hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 94 fiziki ilerleme sağladıklarını belirten Bakan Turhan, "Önümüzdeki günlerde test sürüşlerine başlayıp, 2020 yılı ilk yarısında işletmeciliğe geçeceğiz. Böylece demiryolu seyahat süresi, 12 saatten 2 saate düşecek." dedi.

Turhan, Ankara-İzmir yüksek hızlı demir yolunda tüm kesimlerde yapım çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Turhan, "Polatlı-Afyonkarahisar kesimini 2021 sonunda, Afyonkarahisar-İzmir kesimini de 2022 yılı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz. Ankara-İzmir arasında 14 saat olan demir yolu seyahat süresini YHT ile 3 saat 30 dakikaya düşüreceğiz. 56 kilometrelik Bursa-Gölbaşı-Yenişehir kesiminde altyapı işlerinde yüzde 73 ilerleme sağladık. Bursa-Yenişehir arasının 2022 yılı sonunda, Bursa-Osmaneli arasının 2023'te bitirilmesiyle hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul yaklaşık 2 saat 15 dakika olacak." diye konuştu.

Bakan Turhan, Halkalı Kapıkule Hızlı Tren hattının İPA desteğiyle yapılacak 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy kesiminin yapımının devam ettiğini belirri ve Halkalı-Çerkezköy kesiminin de ihale çalışmalarının da sürdüğünü söyledi. 

Turhan Bakü-Tiflis-Kars ve  Marmaray  hatlarını kullanarak Çin’den Avrupa’ya kesintisiz giden ilk yük treninin, yaklaşık 11 bin 500 kilometrelik demir yolu güzergahını 18 günde kat ettiğini söyledi. Turhan, böylece Marmaray başta olmak üzere son 17 yıldır demir yollarına yapılan yatırımların ne kadar önemli olduğunun daha iyi anlaşıldığını belirtti. 

TCDD'nin 3 bağlı ortaklığıyla çeken ve çekilen araçları yerli ve milli olarak ürettiklerini belirten Turhan, "Adapazarı'nda hızlı tren ve sehir içi raylı sistem araçları için Alüminyum Gövde Üretim Fabrikası’nı kurduk ve haziranda hizmete aldık. Kurduğumuz Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü ile yerli ve milli demiryolu hamlemizi hızlandırmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

Bakan Turhan, Bakanlık tarafından üstlenilen kent içi raylı sistemlerin uzunluğunun 802 kilometre olduğunu söyledi. Turhan, bunun 314 kilometresinde hizmet verildiğini, 180 kilometresinde ise yapım çalışmalarının sürdüğünü belirtti. 

Bakanlığın 5 ilde gerçekleştirdiği 9 raylı sistem projesiyle Türkiye ekonomisine 15,5 milyar lira katkı sağladığını söyleyen Turhan, sözlerini şu şekilde sürüdürü; "Bu projelerde 1 milyar 440 milyon yolcu taşındı. Günlük 285 seferle ortalama 373 bin kişinin seyahat ettiği Gebze-Halkalı banliyö tren hattının hizmete alınmasıyla yolda geçen süre 185 dakikadan 115 dakikaya indi. Bazı günler 500 bini geçtiğimiz bu hatta hedefimiz 700 bin yolcu taşımak. İstanbul’un kent içi raylı sistem şebekesinin önemli bir kısmını bakanlığımız üstlendi. 81,4 kilometrelik kısmını işletmeye açtık. 85,3 kilometrenin yapımına devam ediyoruz. 44,4 kilometrenin ise proje ve ihale sürecindeyiz"

İstanbul Havalimanı'nın metro bağlantısını sağlamak üzere yapım çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Turhan, "Gayrettepe - Havalimanı kesimini 2020 sonunda, Halkalı - Havalimanı kesimini ise 2022'de tamamlamayı hedefliyoruz. Böylece her iki taraftan havalimanına yarım saatin altında metroyla ulaşımı sağlamış olacağız" dedi.

Güncelleme Tarihi: 29 Kasım 2019, 07:05
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER