Döviz Avantajı Yatırımcıyı Türkiye'ye Çekiyor

Türkiye, son dönemde konut sektöründe payı hızla artmakta olan yabancı yatırımcıların odak noktasında. Döviz avantajı nedeniyle, yabancılar ABD'de bir konutu 450 bin dolara, İngiltere'de 500 bin pounda alırken; Türkiye'de 150 bin dolara alabiliyor.

Döviz Avantajı Yatırımcıyı Türkiye'ye Çekiyor

YABANCI MÜŞTERİLERİN TÜRKİYE İLGİSİ ARTIYOR

Son dönemde konut sektöründe payı hızla artmakta olan yabancı yatırımcılar da Häfele'nin odak noktaları arasında. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre 2018 yılında yabancılara konut satışı 2017 yıl sonuna göre yüzde 78,4 artarak 40 bin adede ulaştı. Böylece yabancıya konut satışında tüm zamanların rekoru kırılmış oldu. 2019'da bu rakamın 50 bine ulaşacağı öngörülüyor.

Gayrimenkul sektörü için online data ve analiz sunan REIDIN ile Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) tarafından gerçekleştirilen Yeni Konut Fiyat Endeksi araştırması ise, yabancı yatırımcıların yeni konutlarda ağırlıklı olarak 3+1 daireleri tercih ettiğini ortaya koyuyor.

TÜRKİYE'DE ORTLAMA KONUT FİYATI 150 BİN DOLAR

Döviz avantajı nedeniyle, yabancılar ABD'de bir konutu 450 bin dolara, İngiltere'de 500 bin pounda alırken; Türkiye'de 150 bin dolara alabiliyor. Bir diğer önemli unsur da, yabancıların ev alırken, çoğu zaman eşyalı almayı tercih etmeleri. Eşyalar için yaptıkları harcama ise yılda 4,5 milyar doların üzerine çıkıyor.

"YABANCILAR MARKALI KONUTLARI TERCİH EDİYOR"

Häfele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, "Konut sektöründe son dönemde yabancı yatırımcıların hızla arttığını izliyoruz. Yabancılar, markalı konutları daha fazla tercih ediyorlar. Ortadoğuluların tercihleri büyük evler olurken, Avrupalılar büyük evler yerine, küçük ve işlevsel alanlara sahip olan ev tiplerine yöneliyorlar ve bu tip evler daha hızlı satılıyor. Bu nedenle küçük evlerin kullanım alanlarının verimli hale getirilmesi en kritik konulardan biri olarak ön plana çıkıyor" diyor.

Güncelleme Tarihi: 17 Nisan 2019, 09:06
YORUM EKLE