Tapu İşlemlerinde Bunlara Dikkat!

Almak istediğiniz evi gezdiniz gördünüz ve almaya karar verdiniz. Sırada satıcı ile tapu dairesine gitmek var. Bu aşamada dikkat etmeniz gereken bir çok nokta bulunuyor.

Tapu İşlemlerinde Bunlara Dikkat!

TAPU İŞLEMLERİNDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

Alacağınız ya da satmaya karar verdiğiniz konutunuzun tapu devir işlemleri için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunuyor. Tapu dairesine başvurmadan önce bir takım evrakları hazırlamanız ve tapu işlemleri sırasında belirli noktalara dikkat etmeniz işlemlerinizi çok daha güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmenizi sağlayacak. 

EVRAKLARI HAZIRLAMA

Tapu dairelerine gitmeden önce hazırlamanız gereken evraklar var. Evraklarınızı eksiksiz hazırladığınız takdirde sorun yaşamadan hızlı şekilde işlemleriniz yapılır. Tapu dairesinde istenen evraklar şu şekilde;

 Tüm alıcı ve satıcıların nüfus cüzdanı veya vekâletlerinin aslı,  

Tüm alıcı ve satıcıların vesikalık fotoğrafı (satıcılar 1, alıcılar 2 adet),

Zorunlu Deprem Sigortası,

Konutun bağlı bulunduğu belediyeden alınan rayiç bedel,

İlgili konutun tapu aslı (tapular çıkmadı ise istenmez), 

Kredi kullanılacaksa banka ipotek evrakları,

TAPUYA GİTMEDEN ÖNCE RANDEVU ALIN

Tapu dairesine gitmeden önce randevu almanız olası aksaklıkların önüne geçmenizi sağlayacaktır. Randevu almak için, devredilecek olan konutun sahibi ya da yetkilendirilmiş vekili, Alo 181 Çağrı Merkezini arayarak kolayca randevu alabilir. 

CEZA YEMEMEK İÇİN BEYANI DOĞRU VERİN

Tapuya satışı bedelinin, gerçek bedelden düşük gösterilmesi alıcı ve satıcının çeşitli cezalara maruz kalmasına yol açabiliyor. Gelir İdaresi incelemesinin sonucunda beyanın eksik olduğunu tespit edilirse, konutun doğru harç bedeli yasal faizi ile alınır ayrıca harç tutarının yüzde 25’i oranında da vergi cezası verilir.

Kullanılan konut kredisi kadar tapuya satış bedeli beyanında bulunmak ise tam olarak yeterli olmuyor. Gelir İdaresi dahil tüm kurumlar konutun yüzde 80’ine kredi kullanıldığına bakıyor. Bu cezalar ile birlikte mevcut yasaya göre aldığınız evi 5 yıl içerisinde satmanız durumunda, Değer Artış Kazancı Vergisi hesaplaması yapılıyor. Bu süreçte alım sırasında tapuya harç bedelini az ödemek için düşük bir beyanda bulunduysanız, çok yüksek vergi ödemeleriyle karşı karşıya kalabilirsiniz. 

TAPU HARCINI KİMİN ÖDEYECEĞİ

Tapu dairesine gerekli evrakların teslim edilmesi ve devir işlemlerinin başlatılmasında sonra dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise döner sermaye hizmet bedeli ve tapu harcı ödemesidir. Yasal düzenlemelere göre, hizmet bedelinin ve belirlenen tapu harcı tutarının alıcı ve satıcı tarafından yarı yarıya ödenmesi gerekiyor. Alışılagelmiş satış yöntemlerine göre hareket edildiğinde ise masrafları sadece alıcı ödemek zorunda bırakılıyor. Bu nedenle ev fiyatı pazarlığı yapılırken bu masrafların nasıl ödeneceğini netleştirmek gerekiyor. 

Güncelleme Tarihi: 13 Ocak 2019, 04:45
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER