Türk Halkı Gelirinin Yüzde 56'sını Kiraya-Konuta Harcıyor!

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan araştırmayla, Türk tüketicisinin eğilimleri detaylarıyla ortaya çıktı. Buna göre tüketiciler, yüzde 55.8 ile aylık harcamalarının en büyük bölümünü konut - kira ve ısınmaya ayırdı.

Türk Halkı Gelirinin Yüzde 56'sını Kiraya-Konuta Harcıyor!

Yapılan araştırmaya göre, mağaza, dükkan ve pazar alışverişinde yüzde 51.4, internet alışverişinde yüzde 46 oranında kredi kartı kullanıldı.

Tüketicilerin yüzde 36.5’lik kısmı tasarruflarını altın ve yastık altı TL/döviz olarak değerlendirdiğini söylerken, yastık altı tasarruf oranı kadınlarda daha fazla oldu.

En çok, aylık 2 bin - 4 bin lira arası kazanan kesimin kullandığı kredi kartlarının en cazip görülen özelliği taksitli alışveriş olurken, tüketicilerin en çok alışveriş yaptıkları yer olarak alışverişm merkezleri ön plana çıktı.

Televizyon programlarından etkilenilerek en fazla gıda alındığı, internette erkeklerin kadınlardan daha fazla dolandırıldığı da çıkan sonuçlar arasında yer aldı.

Avrupa Birliği (AB) desteğiyle yapılan tüketici profili araştırmasına göre, yüksek bilinçli tüketicilerin yüzde 54’ü erkeklerden meydana gelirken, tüketici bilinç düzeyi ise erkeklerde daha yüksek oldu.

Bilinçli tüketimin eğitim seviyesiyle paralel şekilde yükseldiği belirlenen araştırmaya göre, idari personel, asker, polis ve akademisyenlerin diğer meslek gruplarına göre daha bilinçlü tüketici olduğu görüldü.

TV’den Etkileniyorlar

Yapılan araştırmaya göre, televizyondan seyredilen programlardan en fazla etkilenilerek satın alınan ürünler, yüzde 37'lik bir oran ile gıda ürünleri olurken, dayanıklı tüketim malları, temizlik maddeleri ve giyim eşyası televizyon programları sebebiyle alınan diğer ürünler oldu.

Tüketicilerin yüzde 34.7’si internet yayın platformuna üye olduğunu söyledi. Tüketiciler, yüzde 55.8 ile aylık harcamalarının en büyük kısmını konut - kira ve ısınmaya ayırırken, gıda ve giyim bu harcamaları bunları takip etti.

Aylık 2 bin 22 lira ila 4 bin lira geliri olanların 100 lirasının 28 lirası gıdaya harcandı. Giyime en çok para harcayan kesimi de aylık 4 bin - 6 bin lira arası kazananlar oluşturdu.

En Sorunlu Alışverişler

Yapıtıkları alışverişte en çok sorun yaşanan ürün grupları giyim (yüzde 36.4), elektronik ürünler (yüzde 21.3), iletişim abonelikleri (yüzde 9.7) ve dayanıklı tüketim malları (yüzde 9.4) oldu.

Erkek tüketicilerde yüzde 43.1 ile ön ödemeli konut satışları, kadınlarda da yüzde 30 ile giyim eşyaları en çok sorun yaşanan ürün grupları şeklinde ön plana çıktı.

Kadınlar Daha Çok ‘Yastık Altı’ Yaptı

Yapılan araştırmaya katılanlardan aylık 4 bir lira ve altı gelire sahip olanların yüzde 45’i tasarruf yapamadığını söyledi.

Çocuk sahibi olan tüketiciler tasarrufa daha fazla eğilimli olurken, tüm tüketicilerin yüzde 36.5’inin tasarruflarını altın ve yastık altı TL/döviz olarak değerlendirdiği belirtildi.

Kadınların yüzde 41 ile erkeklere (yüzde 33) oranla altın ve yastık altı birikimlerinin daha yüksek oranda olduğu belirtildi.

Tüketicilerin yaklaşık olarak yarısı (yüzde 49.6) ihtiyaç kredisi kullandığını belirtirken, konut kredisi kullananların oranı yüzde 18.7, taşıt kredisi kullananların oranı ise yüzde 16 oldu.

Geçmiş dönemlere göre taşıt ve konut kredisi kullanımında düşüş gözlemlendi.

Milliyet

Güncelleme Tarihi: 26 Mart 2021, 10:01
YORUM EKLE