Hasarlı veya Riskli Bina İhbarı Nereye, Nasıl Yapılır?

Manisa, Ankara ve son olarakta Elazığ'da yaşanan depremler, ülkemizin deprem kuşağında yer aldığını ve ciddiye alınması gerektiğini bir kez daha gösterdi. Peki deprem öncesi veya sonrasında evi için riskli - hasarlı ihbarı yapacak olanalar ne yapmalı?

Hasarlı veya Riskli Bina İhbarı Nereye, Nasıl Yapılır?

Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) sahiplerinin, teminat kapsamındaki deprem ve deprem kaynaklı zararlarının bildirimi için belirtilen ihbar noktalarını aramaları gerekiyor.

İhbar noktalarından alacağınız bilgi ve yönlendirmelerle, hasarınızın tespit ve tazmini için gerekli işlemleriniz en hızlı şekilde uygulamaya alınıyor. 

NEREYE BİLDİRİLECEK?

-- ALO DASK 125

-- Dask.gov.tr'de bulunan ONLİNE HASAR İŞLEMLERİ adımından

-- DASK adına, Zorunlu Deprem Sigortası poliçesini düzenleyen Sigorta Şirketi ve/veya Acentesi.

İSTENEN BELGELER

DASK’ın Zorunlu Deprem Sigortası’ndan faydalanabilmeniz için binanızın tamamen ya da kısmı olarak zarar görmüş olması fark etmiyor. Küçük ya da büyük maddi zararlar için de tazminat talep edilebiliyor. 

Depremin ve deprem sonucu meydana gelen yangın, infilak, tsunami ve yer kaymasının doğrudan neden olduğu maddi zararlarınızın, poliçenizde belirtilmiş limitler dahilinde tazmini için gereken bilgi ve belgeler şu şekilde; 

-- Hasar Bildirimi (TC kimlik veya poliçe numarası ile)

-- Güncel Tapu Bilgisi

-- Hasar Yeri Açık Adresi (Eksper gönderimi ve değerlendirmesinin kolaylığı için)

-- Sigortalı Telefonu (Sabit ve/veya cep)

Ayrıca, sigortalı bina üzerinde Zorunlu Deprem Sigortası poliçesinin yanı sıra deprem teminatı içeren başka bir sigorta poliçesi de bulunuyorsa, bu konuda DASK'a bilgi verilmesi gerekiyor. 

Güncelleme Tarihi: 25 Ocak 2020, 11:09
YORUM EKLE
google-site-verification=YICnoXQvjVWih06MBJp9FBfJkY-ua8wzTHo3jGNdHnc