banner53

Gayrimenkul Danışmanlarını Krizlerden Karlı Çıkaracak 6 Çözüm!

Dünyayı etkisi altına alan pandemi süreci gayrimenkul ofisleri için zor geçiyor. Salgın nedeniyle hazırda parası olmayanların ev alma hayallerini ertelemesine neden oldu. Peki gayrimenkul danışmanları ve emlakçılar bu zorlu süreci atlatmak için neler yapmalı?

Gayrimenkul Danışmanlarını Krizlerden Karlı Çıkaracak 6 Çözüm!

Kriz zamanları gayrimenkul danışmanlarına daha iyi fırsatlar yakalama imkanını da beraberinde getirir. En değerli varlıkları deneyimi, motivasyonu ve zamanı olan bir danışmanın kendini bu olumsuz girdabın içinde bulması kendisine ve çevresine sadece daha fazla zarar verecektir.

Motivasyonunu koru!

Gayrimenkul danışmanı olarak sen bir aracısın; kendini piyasaya döviz borcu olan bir konumda da bulabilirdin. Çalkantılı zamanlarda alıcılar bir süre önlerini görmek için durabilir ama bu geçicidir. Gayrimenkul temel bir ihtiyaç olduğu için her zaman talep satılık ya da kiralık olarak geri gelecektir.

Yaşam için ev alacak kişilerin bir kısmının talepleri ertelenirken, dövizden kazanan ve fırsat gören yeni yatırımcılar piyasada daha aktif olmaya başlayabilir. Doğru kitlelere ulaşabildiğin sürece sana her zaman ihtiyaç var.

Bu süreci yakınarak geçirmek yerine önündeki 2-3 yılı planlayacağın bir dönem olarak görmen çok daha faydalı olacaktır.

Maliyetlerini kontrol altına al

Ofisini açık tutmak ve işine devam etmek için harcadığın maliyet kalemlerini gözden geçir. Bu dönemde elindeki maddi kaynakları en etkin sonuç alacağın yerlere kaydır.

Örneğin lokasyonu çok iyi de olsa dönem nedeniyle kapıdan içeri en az 1-2 yıl boyunca daha az kişinin gireceği bir ofisin varsa, daha ekonomik bir yere taşınarak elinde kalan parayı hazır alıcı ve satıcıları yakalamak üzere dijital pazarlama metotlarına harcayabilirsin.

Attığın her kurşunu hesapla!

Alıcı ve satıcılara ulaşmak için harcadığın her kuruşun sana kaç ciddi alıcı ya da satıcı getirdiğini ölç. Telefonlarının çalması tek başına bir şey ifade etmez, kaç işlem yaptığına bak.

Afiş, broşür, internet vs hangi kanal olursa olsun; bir kişi ile işlem kapatmanın sana ne kadara mal olduğunu bilirsen bütçeni doğru kanala harcayabilirsin. 

Yeni şeyler dene ve doğru kitlelere ulaş

Kriz zamanlarında gayrimenkul piyasasında alıcı ve satıcı profilleri değişebilir ama her zaman birileri işlem kapatmaya devam eder.

Krizin kazananı yatırımcıların ya da mülkünü gerçekten satmak isteyen satıcıların kapından içeri girmelerini ya da sokakta yürürken sana denk gelmelerini bekleme.

Onlara ulaşmak için hedefli performans pazarlaması gibi yeni yöntemler kullan.

Basit matematik: Kazanma şansını yükseltmek için elindeki bilet sayısını arttır

Eğer kriz şartları, ofisinin elinde 10 sözleşmeli mülk varken 5 ayda sadece bir satış yapılmasına neden oluyorsa, mülk sayısını 50’ye çıkartarak her ay bir satış yapar hale gelinebilir.

Tabi bu kadar ev ile anlaşmak ve kaliteyi düşürmeden hizmet vermek ve binlerce alıcıya ulaşarak işlem kapatmak için teknoloji, pazarlama, operasyon ve insan kaynakları alanlarında modern, hazır ve kolay altyapı çözümlerine ihtiyacın olacaktır.

Portföyünün fiyatlamasını gözden geçir ve ev sahiplerinin ayaklarını yere bastır

Her kriz döneminin yeni bir fiyatlaması vardır. Portföyündeki ev sahiplerinin evini satmaya niyeti olup olmadığını bu dönemde anlayabilirsin. Araştırmanı yap, portföyüne rakip olabilecek evleri ve satış fiyatlarını bul.

Gelen teklifleri ve kaçan tekliflerin neden kaçtığını ortaya koy. Ev sahipleri ile görüşürken masaya bağımsız değerleme raporlarını koyarak piyasa gerçeklerini objektif şekilde açıkla. 

İçerik Yuvako.com'dan Alınmıştır...

Güncelleme Tarihi: 01 Haziran 2020, 03:07
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER