banner53

Emlakçılık Yetki Belgesi Şartları Neler? Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır?

Ticaret Bakanlığının hazırladığı Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği 31 Ağustos 2020 tarihinde yürürlüğe girdi. Yönetmelik ile, Yetki Belgesi ve Mesleki Yeterlilik Belgesi olmayan emlak danışmanları artık kiralık ya da satılık ev ilanı veremeyecek.

Emlakçılık Yetki Belgesi Şartları Neler? Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır?

Emlak Danışmanlığı yetki belgesi almak için başvuru yapacak olan kişilerden de mutlaka belirli kriterlere uymaları istenecek.

Bu sayede emlak sektöründeki hizmet kalitesinin arttırılması hedefleniyor. Böylece hem sektöre çeki düzen verilmiş olacak hem de vatandaşların şikayetlerine hızlıca çözüm bulunacak.

Mesleki Yeterlilik Belgesi Avantajları Nelerdir?

-- Bir meslekte yeterli olan bireyler, haksız rekabetten korunmuştur.

-- Yeterlilik belgesi alan kişilerin iş bulması kolay hale gelmiştir.

-- İşverenler bu belgeye sahip olan nitelikli personeli, şüphe duymadan işe alabilir ve verimi garantileyebilirler.

-- İşverenler, yeterlilik belgesi sahiplerini işe alarak, devlet tarafından sağlanan teşviklerden de yararlanabilirler.

-- Mesleki Yeterlilik Belgesi sayesinde hizmet kalitesi standart hale gelmiştir.

Mesleki Yeterlilik Belgesi Kimler için Zorunlu? 

Emlak danışmanı olmak için ilk okul mezunu olmak ve tecrübeli olmak yeterlidir. Ancak mesleki gelişimle ilgili son çıkan kanunda, birçok meslek dalında faaliyet gösteren kişilerin yeterlilik belgesi alınması zorunlu hale geldi.

Emlak danışmanı mesleğinde faaliyet gösterenlerde de durum aynıdır. İşletmede pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişilerin sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) veya emlak danışmanı (Seviye 4) ulusal yeterliliklerine dayalı mesleki yeterlilik belgelerinden birine sahip olması gerekir.

6'ncı maddenin birinci fıkrasının (d) bendinde belirtilen kişiler ile işletmede pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişilerin ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarının taşınmaz ticareti ile ilgili alanlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmaları durumunda mesleki yeterlilik belgesi şartı aranmaz. (Örnek Üniversitelerin Emlak ve Emlak Yönetimi bölümleri)

Taşınmaz Ticareti Yapacak İşletmelere Yetki Belgesi Verilmesinde Aranan Şartlar Nelerdir?

İşletmeye yetki belgesi verilebilmesi için gerçek kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârların kendilerinin, ticaret şirketleri ile diğer tüzel kişi tacirlerin temsile yetkili kişilerinden en az birinin, şubelerde ise şube müdürünün sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) ulusal yeterliliğine dayalı mesleki yeterlilik belgesine sahip olması, gerekir.

Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla taşınmaz ticaretiyle iştigal eden, gelir veya kurumlar vergisi kaydı ile meslek odası kaydı bulunan ve halk eğitim merkezleri ya da Milli Eğitim Bakanlığınca yetkilendirilen meslek odalarınca verilen eğitim sonucunda taşınmaz ticareti ile ilgili sertifika almış olan tacirler ile esnaf ve sanatkârlarda 6'ncı maddenin birinci fıkrasının (d) bendinde belirtilen mesleki yeterlilik belgesi şartı aranmaz.

Yetki Belgesi Olmayanların Cezası

Emlak sektörünün daha disiplinli bir şekilde faaliyetlerini sürdürmesi, emlakçılığın standardları olan bir meslek haline getirilmesi ve merdiven altı emlakçılığın önüne geçilmesi yönünde oldukça olumlu karşılanan yönetmelik gereği, kişisel olarak kendinizin, ailenizin, arkadaşınızın ya da akrabanızın evini kiralamak veya satmak için kişisel ilanlar vermeniz yasaklanmış durumda.

Bu düzenlemeyle birlikte tüm taşınmaz mal ticareti, yetki belgesine sahip olan emlakçılar aracılığıyla yapılmaya başlanacak. Ofis dışında internet üzerinden de satılık ya da kiralık ev ilanı vermek sadece MYK belgesine sahip olan emlakçılar tarafından yapılacak.

Emlakçılık yetki belgesi olmadan çalışmaya devam eden kişilere 25 bin lira para cezası kesilirken, Mesleki Yeterlilik Belgesi olmayan emlakçıların çalışmalarına izin verilmeyecek ve ilgili kanun gereği ofisleri mühürlenebilecek.

Mesleki Yeterlilik Belgesi Nereden Alınır?

Mesleki yeterlilik belgesi için Kariyer Belgelendirme bağlantısından veya 0850 430 03 43 ya da 0505 999 48 40 nolu telefondan bilgi alabilirsiniz...

Mesleki Yeterlilik Belgesi Başvuru Şartları Nelerdir?

MYK ya da MYK tarafından yetkilendirilmiş olan kuruluşlara öncelikle başvuruda bulunulur. Başvuru bu kurumlar tarafından değerlendirilir. Değerlendirmesi olumlu bulunan adaylar, sınav ve ölçme uygulamasına tabi olurlar. Sınavda ve diğer testlerde başarılı olan adaylar ise,  Mesleki yeterlilik sertifikası almaya hak kazanırlar.

Sınava girmek için tek şart, katılım sağlayacak olan kişilerin 16 yaşını doldurmasıdır. Ancak 16 yaşında olanların ailesinden aldıkları izin belgesini, başvuru belgeleri arasında bulundurmaları gerekmektedir.  

Emlak danışmanı yeterlilik sınavı,  teorik ve uygulama olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilir. Her iki sınavdan da adayların yüzde 60 oranında puan almaları gerekmektedir.

Sınav her 5 yılda bir tekrarlanır. İkinci 5 yılda, belge alanların, meslekte 1,5 yıl çalıştığına dair belgeleri de sınav başvurusunda yanında bulundurmaları gerekmektedir.

Yetkinliğini ve becerisini kanıtlayabilen kişiler, birden fazla meslekten, yeterlilik başvurusunda bulunabilirler. Sınavlarda başarılı olmaları halinde ise birden fazla meslekten, yeterlilik sertifikası alabilirler.

Emlak Jet

Güncelleme Tarihi: 03 Eylül 2020, 22:04
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER