Emlakçı Yetki Belgesi Nasıl Alınır?

Son yıllarda bir hayli ilgi gören meslek haline gelen emlakçılık, artık herkes tarafından gerçekleştirilemiyor. Türkiye’de emlakçılık faaliyetinde bulunabilmek için mesleki yeterlilik ve yetki belgesi alınması gerekiyor.

Emlakçı Yetki Belgesi Nasıl Alınır?

Girilen sınavlar sonucunda emlakçılık yetki belgesi alınıyor. Emlakçılık yetki belgesi, emlak faaliyetlerini ve emlakçılık kimliğini yasallaştırıyor. 

Diğer taraftan vatandaşların, gayrimenkul alım ve satışları için seçtiği emlakçılarda dikkat etmesi gereken ilk unsur emlakçıların yasal olması hususu. 

Emlakçılık sektörünün her geçen gün biraz aha parladığı Türkiye’de birçok genç, bu alana yönelmeyi istemekte. 

Emlakçı olunması için yasal olarak atılması gereken birkaç adım mevcut. 18 yaşını dolduran ve lise diploması bulunan herkes emlakçı olma yolunda ilk adımı atıyor. 

Diğer taraftan emlakçılığı yasal bir hale getirmek amacıyla hemen hemen her şehirde bulunan ticaret odaları veya emlak dernekleri tarafından açılan kurslara gitmek ve kurs sonrasında yapılan sınavları başarıyla geçme şartı bulunuyor. Bu başarının ardından da ilgili kurumlar tarafından, emlak yetki belgesi veriliyor.

Vatandaşların emlak yetki belgesi alabilmesi için şehirlerinde bulunan il ticaret müdürlüklerine başvuru yapması gerekli. 

Yetki ve Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır?

Emlak yetki belgesi, emlakçılık işletmesi yapan kişilerin yer aldığı illerdeki il müdürlükleri tarafınca Bilgi Sistem aracılığı ile verilir ve iptal edilir.

Emlakçı yetki belgesinde yer alan ticari işletmenin numarası ve MERSİS adlı sisteme kayıtlı işletme ad ve adresi ile unvana, sanatkar ve esnaf işletmesi adına düzenlemesi yapılan yetki belgesinde ise ESBİS adlı sisteme kayıtlı olan ad ve adres ile işletme sahibi olan kişinin adı ve soyadı, TC numarası gibi bilgilere yer verilir.

Sözleşmeli işletme olan yetki belgesinde, üçüncü fıkrada belirtilmiş olan bilgiler ile birlikte de sözleşmeyle bağlı olunan işletme unvan ve yetki belgesi numarası da yer alır.

Bu belgenin her işletme için farklı içerikler içerdiği ve ayrı ayrı düzenlendiği bilinir. Bu sebepten dolayı devir işlemi yapılamaz. 

Mesleki Yeterlilik Belgesi Nereden Alınır?

Mesleki yeterlilik belgesi için Kariyer Belgelendirme bağlantısından 0555 178 48 40 nolu telefondan bilgi alabilirsiniz...

Gerekli Evraklar ve Şartlar Nelerdir?

Geçerlilik süresinin 5 yıl olduğu bilinen bu belgeye başvurmak için gereken şartlar şu şekildedir:

İş yapacak iş yeri bazı gerekli şartları yerine getirmelidir.

Gelir ve kurumlar vergisine mükellef olmak gerekir.

Meslek odasına kayıt bulunması gerekir.

Şahıs işletmesinde olan işletme sahibinin para şirketinde ise yetkili kişinin, şubede de şube müdürünün bazı şartları bulunur:

18 yaş üstünde olması

En az liseden mezun olmuş olması

İflas etmemesi ya da itibarı zedelenmemesi

Konkordato ilan edilmemesi

Kasten işlenmiş olan suç olmaması

Sanat icrasında yasak olmaması

Ulusal yeterliliğe dayalı olan mesleki yeterlilik belgesi sahibi olması olarak sıralanabilir.

Güncelleme Tarihi: 22 Temmuz 2021, 22:41
YORUM EKLE