Yapı Kullanma İzni (İskan) Nasıl Alınır?

İnşaata başlamak için verilen izin belgelerine yapı ruhsatı deniyor. Tamamlanan inşaatların kullanımına izin veren belgelere ise Yapı Kullanma İzni diğer adıyla iskan deniliyor. Peki, İskan (yapı kullanma izni) nasıl alınır?

Yapı Kullanma İzni (İskan) Nasıl Alınır?

İskan belgeleri, inşa edilen yapıların resmi olarak bittiğini gösteren, gerekli prosedürlere ve başlangıç aşamasında sunulan projeye uygunluğunu gösteren, güvenli olduğu onaylanan belgelerdir.

İçinde insan yaşayacak olan yapıların, hem can hem de mal güvenliğini sağladığının kontrol ve tespit edilmesi için yapı kullanım izni gereklidir.

İskan alınması için tüm gerekenler evraklardan oluşmaktadır. Gerekli birimlerden alınan gerekli evrakların temini ile iskan izni alınabilir.

Burada kontrolör olarak görev alan kişiler, belediyenin teknik personelleridir. Evrakların tamamlanması ve başvuru sürecinin başlamasıyla, ilgili belediyelerin yapı - teknik uzmanları tamamlanan inşaatı kontrol ederler ve ”güvenli” olduğunu, projeye uyduğunu ve gerekli prosedürlerin tamamına uyulduğunu iade eden ”onay” sunduklarında, iskan belgesi verilir.

İskan Belgesi Nasıl Alınır?

Yapı kullanım izni belgeleri, ruhsatlı yapılara verilir. Ruhsatsız olarak başlamış veya ruhsatı olmayan eski binalar için iskan verilmez.

Öncelikle ruhsatının sonrasında iskanın alınması gereklidir. Yapı kullanım belgesi için, inşaat çalışmalarının tamamlanmış olması gereklidir.

Ruhsat ile başlamış ve projeye uygunlukla tamamlanmış inşaatlar için iskan başvurusu yapılabilir. Peki, iskan (yapı kullanma izni) nasıl alınır?

İnşaat ruhsatı alındığı tarihten itibaren 2 sene içerisinde yapımına başlanmış olması gerekiyor. Ruhsat alınma tarihinden itibaren de 5 sene içerisinde tamamlanmış olması gerekiyor.

Şayet 5 sene sonunda, tamamlanan inşaat projedeki gibi değilse, inşaatın yıkılmasına karar verilebilir.

Yapının bulunduğu bölgedeki belediyelere doğrudan başvuru yapılarak, yapı kullanım izni alınabilir. İskan belgesi için gerekli belgeler şu şekilde belirlenmiştir:

-- Yapı Kullanım İzni istemiyle yazılan dilekçe

-- Tapu kaydı bilgileri

-- Vergi Dairesi’nden ”borcu yoktur” yazısı

-- Dış Kanal Belgesi

-- Telekom Vizesi

-- Proje Müellifleri Raporu

-- Yapı Denetim Kuruluşu’ndan alınan belge

-- Yapının Cephe fotoğrafları (13 x 18 cm ölçülerinde)

-- Emlak ve Çevre Temizlikten alınan ”vergi borcu yoktur” yazısı

-- SGK’dan alınan ”Borcu Yoktur” Belgesi.

Gereli belgeler temin edilerek yapı kullanım izni başvurusu yapılabilir.

Tamamlanan inşaatta şayet asansör var ise ek olarak istenen belgeler şu şekildedir:

-- Asansör firmasından; TSE Belgeleri

-- Garanti Belgesi

-- Mühendislerin SMM Belgeleri

-- 4 Adet Muayene Raporu

-- Muayene fişi

-- Uygulama projeleri

-- Sığınak Raporu

-- Yangın Tesisat Raporu

Hürriyet Emlak

Güncelleme Tarihi: 16 Nisan 2021, 03:03
YORUM EKLE