banner53

Tapu Devrinde İstenen Evraklar Neler?

Gayrimenkul alım veya satımı sırasında yapılan tapu devir işlemlerinde kurumlarca talep edilen belgeler bulunuyor. İşlemlerinizin sağlıklı ve hızlı olması için bu belgeleri tapu müdürlüklerine gitmeden evvel hazır bulundurmakta yarar var.

Tapu Devrinde İstenen Evraklar Neler?

VEKALET YOLUYLA TAPU DEVRİ

Aldığınız ya da sattığınız evin tapu devir işlemlerini şahsen veya noterden verilen vekaletname ile yetkili kılacağınız vekilleriniz aracılığıyla yapabiliyorsunuz. 

Ancak tapu müdürlüklerindeki işlemlerinizin hızlandırılmasıyla ilgili vaatte bulunan yetkisiz kişilere mağdur olmamak için itibar etmemelisiniz.

EMLAKÇIYA YETKİ VERİLMESİ

Şahsen veya vekiliniz olmadan, tapu müdürlükleri tarafından yapılacak akitli işlemlerde; resmi senet tanzimi öncesinde hazırlanması ve eksiklerin tamamlanması için, emlakçılar ile tapu sicilinde hak sahibi olan kişiler arasında gerçekleşecek tellaliye sözleşmesinin ve işlemler için gerekli belge ve evrakların asıllarının emlakçı tarafından bizzat ilgili tapu müdürlüğüne ibraz edilerek başvuru yapılması ve başvuru yapan gerçek hak sahibi tarafından verilen yetkiye ve onun imzasına dayanarak yapıldığının tespit edilmesi durumunda, emlakçıların iş takip edilebilmelerine imkan verilmiş olması gerekiyor.

GEREKLİ BELGELER

-- Satıcının ve alıcının nüfus cüzdanları ya da yetkilendirilen vekil için vekaletnamenin aslı,

-- Konutun zorunlu deprem sigortası kaydı,

-- Tapu çıkarıldı ise ilgili konutun tapu belgesi,

-- Konutun bağlı bulunduğu belediyeden alınacak olan emlak rayiç bedeli.

TAPU MÜDÜRLÜKLERİNDEN RANDEVU ALMAK İÇİN

Gerekli evrakları hazırlayıp tapu müdürlüklerine giderek sıramatik cihazlarından sıra numarası alıp başvuruda bulunabilirsiniz veya Alo 181 Çağrı Merkezimizi arayıp ya da E-randevu üzerinden tapu müdürlüğünde yapacağınız işlem için randevu alabilirsiniz.

Güncelleme Tarihi: 25 Eylül 2019, 13:27
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER