banner53

Kiralık Evde Abonelik Masraflarını Kim Öder? Abonelik İşlemleri Nasıl Yaptırılır?

​Yeni bir konuta taşınmaya karar veren kişilerin öncelik vermesi gereken konular arasında abonelik başvuruları yer alıyor. Çünkü evde yaşamın başlaması için elektrik, su ve doğalgaz aboneliklerinin taşınmadan önce tamamlanması gerekiyor. 

Kiralık Evde Abonelik Masraflarını Kim Öder? Abonelik İşlemleri Nasıl Yaptırılır?

Elektrik Aboneliği Nasıl Yapılır?

Taşınacağınız konut için elektrik aboneliği başvurusu yapmadan önce bilmeniz gereken birkaç önemli konu bulunuyor. Bu konulardan en önemlisi ise başvurunun kimin tarafından yapılacağı.

Ev sahibi ya da kiracı olma durumu fark etmeksizin başvurunun konutta ikamet edecek kişi tarafından yapılması gerekiyor.

Ayrıca istenen belgelerde yer alan zorunlu sigorta gibi işlemleri önceden gerçekleştirmeniz, başvuru şartlarını eksiksiz olarak sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Elektrik aboneliği başvurusunda bulunmak için elektrik dağıtım şirketinin size en yakın şubesine müracaat etmeniz gerekiyor. İsterseniz başvuru işlemi e-Devlet platformu yardımıyla elektronik ortam üzerinden de gerçekleşebiliyor.

Başvuru yaparken nüfus cüzdanı ya da kimlik kartı, kira kontratı veya tapu belgesi, daha önceden bir abonelik bulunuyorsa tesisat numarası ve zorunlu deprem sigortası (DASK) poliçesini hazır bulundurmanız isteniyor.

Kiracının başvuru yapması durumunda ise bu belgelere ek olarak ev sahibinin adı, soyadı ve T.C. Kimlik Numarası da talep ediliyor.

Belgelerin eksiksiz bir biçimde teslim edilip sözleşmenin imzalanmasının ardından elektrik dağıtım şirketine güvence bedeli adı altında bir tutar yatırmanız gerekiyor.

Kilowatt başına birim tutar üzerinden belirlenen güvence bedelinin de yatırılmasının ardından verdiğiniz belgeler kontrol edilecek ve elektrik iletim şirketi tarafından aboneliğiniz 5 iş günü içerisinde başlatılacaktır.

Su Aboneliği Nasıl Yapılır?

Su aboneliğinde de tıpkı elektrik abonelik başvurusundaki gibi bir süreç izleniyor. Ancak aboneden istenen belgeler konusunda konutun yapım tarihine göre farklı talepler ortaya çıkabiliyor.

Bu nedenle su aboneliğine başvurmadan önce konutun yapım tarihini gün, ay ve yıl şeklinde doğru olarak bilmeniz gerekiyor.

Başvurular genel olarak belediye su idaresinin herhangi bir ilçe müdürlüğüne müracaat edilerek yapılıyor.

Su aboneliği başvuruları için; nüfus cüzdanı ya da kimlik kartı, tapu belgesi ya da kira kontratı, varsa eski abone numarası, zorunlu deprem sigortası (DASK) poliçesi ve binanın yapım tarihine göre ek belgeler talep ediliyor.

Binanın yapım tarihi 12 Ekim 2004 tarihi öncesinde ise daire adına o tarihten daha önce kesilmiş bir fatura ya da güncel emlak vergisi beyannamesi sunulması gerekiyor.

Yapım tarihi 12 Ekim 2004 - 26 Temmuz 2008 tarihleri arasında ise yapı kayıt belgesi ya da yapı ruhsatını göstermeniz yeterli oluyor.

26 Temmuz 2008 tarihinden sonra yapılan konutlarda ise yapı iskan belgesi, istenen başvuru belgelerinin arasında yer alıyor.

Belirli metreküp değerleri üzerinden belirlenen güvence bedelinin yatırılmasının ardından yetkililer tarafından meskende keşif yapılacak ve su aboneliği başlatılacaktır.

Doğalgaz Aboneliği Nasıl Yapılır?

Doğalgaz aboneliği konusunda ise su ve elektriğin aksine 3 aşamalı bir başvuru işlemi uygulanıyor.

İlk aşamada yetkili mühendislik şirketi tarafından iç tesisat projesi hazırlanırken, ikinci aşamada abonelik başvurusu gerçekleştiriliyor. Son aşamada ise kullanım sözleşmesi yapılarak hat kullanıma açılıyor.

Daha önce doğalgaz aboneliği bulunan meskenlerin tekrardan iç tesisat projesi hazırlamasına gerek duyulmuyor. Bu yüzden eğer dairede aktif bir tesisat bulunuyorsa doğrudan başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Abonelik başvurusu için; nüfus cüzdanı ya da kimlik kartı, tapu belgesi ya da kira kontratı, ev sahibinden alınacak abonelik dilekçesi (kiracı için) ve bina tesisat numarası gerekiyor.

Abonelik başvurusunun yanı sıra aynı belgeler ile doğalgaz kullanım sözleşmesi de düzenleniyor.

İki sözleşmenin ardından güvence bedelini de yatırdıktan sonra yeni ve eski tesisata göre farklı prosedürler işliyor.

Eğer daireye ilk kez doğalgaz bağlanıyorsa, tesisat firmasının aldığı randevu ile dağıtım şirketi yetkilisi kontrollerde bulunuyor.

Yapılan kontrol sonucu mevzuata aykırı bir duruma rastlanmazsa sayaç bağlanarak gaz verilmeye başlanıyor. Dairede daha önce projelendirilmiş bir tesisat bulunması durumunda ise bu kontrole gerek duyulmuyor.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER