Apartman Ortak Gider Hesabı Nasıl Yapılır?

Posta'dan Tamer Heper okuyucusundan gelen, "Bir sitede yöneticiyim. Bakım, onarım ve temizlik için ne kadar harcama yetkim var? Bu işler için kaç lira gerekir?" sorusunu cevapladı.

Apartman Ortak Gider Hesabı Nasıl Yapılır?

Yönetici bakım, onarım ve temizlik için gerektiği kadar harcama yapar. Onarım gereği doğduğunda yani bir hasar ortaya çıktığında makul kabul edilecek seviyede bir masrafı gerektiriyor ise bir tamirciye bu onarım yaptırılır.

Şayet günün şartlarına göre yüksek bir meblağı gerektiriyor ise bu halde üç kişiden teklif alıp, en uygun teklif verene yaptırılır. Bunun dışında bakım ve temizlik devamlılık arz eder.

Örneğin her ay asansör bakımı yapılacaktır, bu binada ve sitede yaşayanların hayatı için önemlidir.

Temizlik keza öyle, temiz bir çevrede yaşamak şarttır. Dolayısı ile faturaları dosyalamak kaydı ile temizlik için gerekli malzemeler alınır.

Gereken miktar nedir? Bunu rakamsal olarak tespit mümkün değildir. Her binanın veya her sitenin konumu, ikamet edenlerin sayısı, binanın yaşı yapılacak masraf için etkilidir ve değişiklik gösterir.

Mühim olan makul seviyede malzeme almak ve bunlara ait gider belgesini dosyalamaktır.

Burada önemli olan fuzuli masraf yapmamak olduğu kadar, masraf yapmamak için kirli bir çevre, bakımsız bina, arızalı sistem bulundurmamaktır.

Unutulmamalıdır ki yöneticinin yaptığı masraf ve gerekli faaliyet denetçi tarafından denetlenir.

Netice olarak mesele belli rakama kadar temizlik yapmak, belli rakama kadar onarım yapıp bunun üzerinde olduğu takdirde kirli ortam ve arızalı sistem bırakmak değil, makul seviyede harcama yapmaktır.

Güncelleme Tarihi: 12 Ocak 2022, 07:23
YORUM EKLE