24.02.2017
158 Görüntüleme
Hilmi Işıkören

Işıkören Danışmanlık Kurucu Ortak; Markalaşma, Stratejik İletişim, Pazarlama ve Satış Danışmanı; Emlak Sektörü Uzmanı ve Eğitmeni; Başarı ve Motivasyon Konuşmacısı
hilmi.isikoren@emlakgundemi.com.tr

Emlak İşinde Sadakat

1997’den beri bu sektördeyim. Yıllarca uluslararası emlak markalarının başında birçok emlak ofisi sahibi ve danışmanına eğitim verip, yol gösterdiğim gibi bir dönem emlak danışmanlığı da yaptım. Bugün hala hem bire bir hem de ofis bazında eğitimler vermekteyim, emlakla ilgili gelen talepleri emlak ofislerine yönlendirerek halen emlak işi de yapmaktayım. Hem emlak ofisi sahiplerinin, hem danışmanların emlak işinde birkaç konuya çözüm bulmadıklarını görüyorum.

Emlak ofisi sahipleri, doğru danışmanlar bulamamaktan, emlak danışmanları ise hizmet bedeli paylaşımlarda adil davranacak ofis sahibi bulamamaktan dolayı çok dertli… Hem emlak ofisi sahibi hem de emlak danışmanlarının ortak sıkıntıları ise; alıcı ve satıcıdan tam hizmet bedeli alamamak, alıcılara yer gösterme formu imzalatamamak, satıcılardan tek yetkili sözleşme alamamak…

Markalı ve markasız emlak işinde danışmanlık hizmeti veren herkesin ortak sorunları bunlar. Tabi bir de emlak yasasının hala çıkmamış olması da yine ortak bir sorun. Bu arada 19 yıldır sektördeyim, ha çıktı ha çıkacak denen emlak yasasının hala çıkmamış olması çok üzücü ve ayrı bir tartışma konusu.

Emlak ofisi sahipleri şunu bilmeliler ki; aldıkları marka ya da yıllardır sahip oldukları ofis ismi bu sorunları çözmeyecek. Çözüm; alınan marka ya da sahip olunan isimle birlikte yapılan hazırlıklar, planlamalar, hedefler ve stratejiler içeren bir program oluşturulmasında gizli… Tüm bu çalışmalar bir tek şey için… Para kazanmak gelmiş olabilir çoğunuzun aklına… Hayır, para kazanmak bir sonuç sadece… Tüm bu çalışmalar yalnızca bir tek şey için… Sürdürülebilir başarı için oluşturulacak olan iç ve dış müşteri sadakati. İç müşteriler yani çalışanlarla oluşturulan sadakat, emlak ofisinin sürdürülebilir başarısına doğrudan katkıda bulunur. Sadakat, sahte manipülasyonlarla değil samimi motivasyonlarla kazanılır. Emlak ofisi sahibinin samimiyeti ve adaleti ön planda tutan plan, hedef, stratejilerle hazırladığı sadakat programı, emlak danışmanlarının hem emlak ofisi sahibine hem de ofise karşı sadakatini çoğaltır. Sadakat, performansı yükseltir, verimi arttırır, özverili çalışmaların ortaya çıkmasını sağlar. Ayrıca sadakat bulaşıcıdır, ofis sahiplerinden danışmanlara, danışmanlardan diğer danışmanlara, onlardan da müşterilere geçer. Sadık danışmanlar en iyi hizmeti sunmak için müşterilere özen gösterirler. Sadık danışmanlar çalıştıkları ofise karşı etik dışı davranışlarda bulunmayı düşünmezler. Aynı şekilde sadık müşteriler de ihtiyaçları olduğunda yapacakları yeni alışverişte başka bir emlak ofisini ya da danışmanı tercih etmezler.

Hem danışman hem de müşteri sadık olduğunda, sadakata inanan, sadakati sağlamak için bir program oluşturan emlak ofisi sahibi, doğru danışmanları bulmakta zorlanmaz. Emlak ofisi sahibi ve o ofisin danışmanları hem alıcıdan hem de satıcıdan tam hizmet bedeli almaya başlar. Alıcılara sözleşme imzalatmak onlar için zor değildir artık, satıcılar ise onlarla çalışmak için tek yetkili sözleşme imzalamakta istekli olurlar, tam bir kazan – kazan ilişkisi kurulur.

Şimdi emlak işinde danışmanlık hizmeti veren binlerce ofis sahibine sesleniyorum; ‘Doğru danışmaları size çekecek bir sadakat programı oluşturdunuz mu? Tam hizmet bedelini hak edeceğiniz, müşterilerin sizinle isteyerek sözleşme imzalayacağı bir sadakat programına sahip misiniz?’

Selam ve sevgiler,

Hilmi IŞIKÖREN
Işıkören Danışmanlık – Kurucu Ortak
Markalaşma, Stratejik İletişim, Pazarlama ve Satış Danışmanı
Emlak Sektörü Uzmanı ve Eğitmeni
Başarı ve Motivasyon Konuşmacısı

Yorum Yap