08 Aralık 2016 Perşembe  Mobil Künye Sitene Ekle İletişim



EMLAK GÜNDEMİ:
'Site Yönetimleri Profesyonel Eller Tarafından Yapılmalı'
Öncelikle sizi ve şirketinizi tanıyalım...
Biz İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştirak şirketlerinden bir tanesiyiz. 1997 yılında kurulmuş olan bir şirketiz. Öncelikle KİPTAŞ'ın yapmış olduğu toplu konutları yönetmek amacıyla, buradaki insanlara toplu alanlarda yaşama kültürünü oluşturmak amacıyla kurulmuş bir şirketiz. daha sonrasında Toplu Konut İdaresi (TOKİ), geniş konutlaşma ağını başlatınca, bir hizmet açığı doğdu. TOKİ daha sonra bize iş vermeye başladı. Böylece onların da iştiraki olmuş olduk. yaklaşık 5-6 yıldır da özel sektörde, özel firmalara hizmet vermeye devam ediyoruz. Yaklaşık 32 ilde, 250 sitede, 150 bin konut yönetiyoruz. Bu da yaklaşık 800 bin insan demek. 



Türkiye genelinde daha fazla açılmayı düşünüyor musunuz?

Türkiye'de her ile açılmayı düşünüyoruz. Şu anda Van, Ağrı, Hatay, Trabzon, İstanbul, Tekirdağ gibi Türkiye'nin hemen her bölgesinde hizmet veriyoruz. Kuzeyinde güneyinde İç Anadolusu'nda her yerinde varız. Her yerdeki nitelikli projeleri takip ediyoruz. TOKİ'nin vermiş olduğu projeler var. Bize nerede iş yapacaksın derse orada iş yapıyoruz zaten. Bunun dışında özel sitelere de hizmet veriyoruz. 

Yurt dışına açılmayı düşünüyor musunuz?

Şu anda Türkiye'de nereden talep gelirse ve eğer şartları da uygunsa, hemen gidip orada yönetimi kuruyoruz. Yurt dışıyla alakalı olarak, daha çok Azerbaycan gibi Türki Cumhuriyetler üzerinde çalışma yaptık. Yeni bir program üzerinde çalışıyoruz, bunun da altyapısı hazır sayılır. 

Site yönetimi işi tam olarak neleri kapsıyor? 

Merkezimizde yaklaşık 150'ye yakın personel çalışıyor. Ancak totalde baktığımızda, bütün Türkiye genelinde 4 bin personele istihdam sağlıyoruz. Bir sitede yönetim kurduğumuz zaman, hangi personele ihtiyaç varsa bunları biz sağlıyoruz. Site müdürü, halkla ilişkiler ve teknik personele kadar biz ilgileniyoruz. Ancak bu istihdamları Boğaziçi Yatırım A.Ş. kadrosundan değil, her bir sitede ayrı bir işletme olacak şekilde kuruyoruz. Her bir işletmenin kendine ait vergi numarası oluyor ve personellerin bordrolaması o site üzerinden yapılıyor. Biz organizasyon sağlayıp daha sonra o organizasyonun yönetimini yapıyoruz. 

Türkiye'de bu işi yapabilecek en büyük personel havuzu bizde. Deneyimli site müdürü, teknik personel ve temizlik personeli gibi bir sitede gerekebilecek tüm personel havuzu bizde var. Dolayısıyla o işi aldığımız anda, bizden başkasından bir atama yapmıyorlar. Bizim eğitimlerimiz de var. Bir kişi müdür olacaksa, biz o kişiyi alıp gerekli eğitimlerden geçirdikten sonra oraya koyuyoruz. Ayrıca teknik ekibimiz ve idari ekibimizle o müdüre destek veriyoruz. İşi nasıl daha iyi yapacağına dair yönlendirmelerde bulunuyoruz. Tüm personellerimiz eğitimden geçiyor. 4-5 yıllık deneyimli personel değilse ve yeni işe başlıyorsa öncelikle merkezimizde eğitime alıyoruz veya çeşitli sertifika eğitimlerine gönderiyoruz. 

Site yönetimlerinin kontrolünü nasıl sağlıyorsunuz?

Siteler sözleşme ile bize bağlılar. Yönetim kurulu ile bir anlaşma yapıyoruz, böylece sözleşme ile bize bağlı hale geliyorlar. Denetim şeflerimiz var. Bunlar içinde teknik ve idari şefler var. Şeflerimiz periyodik zamanlarda siteleri denetime gidiyorlar ve rapor hazırlıyorlar. Sitede yapılması gereken işlemlerin nasıl olması gerektiği konusunda yönetime bilgi veriyorlar. Bu şekilde biz bütün sitelerimizden haberdar olmuş oluyoruz. Her ay sitede yapılan toplantılarda tüm illerimizdeki siteleri değerlendiriyoruz. Bu toplantılarda problemlere çözüm üretiyoruz ve uyguluyoruz. 

İnşaat danışmanlığı da yapıyorsunuz, bununla ilgili bilgi verebilir misiniz? 

Firmalar, arazi belirleyip inşaat tasarımına başladığı anda bize geliyor ve bu işi daha iyi nasıl yapabileceğini soruyor. Site yönetiminin kurulmasından çöp toplama senaryolarına ve hatta otoparkların içindeki direklerin nasıl konması gerektiğine kadar planlama yapıyoruz. Site tamamlandıktan sonra ne gibi maliyetlerle karşılaşılacak, nasıl bir hizmet verilecek, bunların senaryosunu önceden hazırlıyoruz. Bir nevi maliyet senaryosu hazırlıyoruz. d

Daire satışlarında aidatlar önemli bir yer işgal ediyor. Firmalar satış yaparken, müşterilere aidatları ve verilecek hizmetleri doğru söylemek zorundalar. Bunu önceden söylemek için bizden destek alması gerekiyor. İşimizin en önemli ayaklarından birisi de bu.  Bizimle çalıştıkları zaman, hem alan kişi, hem de müteahhit daha sonra işletme ayağında bir sürprizle karşılaşmıyor. Bizim söylediğimiz önerilere de uyarsa, maliyeti düşürebiliyoruz. Her türlü planlamayı maliyeti düşürmeye yönelik yapmaya çalışıyoruz, böylece tüm işler tamamlandığında bir sıkıntıyla karşılaşılmıyor. 

Site yönetimlerini nasıl sağlıyorsunuz?

Şu anda güncel bir yazılımımız var. Aidat takip ve muhasebe işlemlerinin tamamını program üzerinden takip ediyoruz. Bu program tamamen öz kaynaklarımız tarafından bizim yapmış olduğumuz bir program ve toplu yapı yönetimlerine uygun. Bu programla, halkla ilişkiler ve teknik işlerin takibini de yapabiliyoruz. 

Yeni güncellenen bir programımız daha var. Bu da, uygulama olarak Android ve iOS mağazalarına gelmek üzere. Böylece artık kat sakinleri telefonları üzerinden aidatlarını, ödemelerini görebilecek ve yapabilecek. Siteyle ilgili şikayetlerini de yine bu program üzerinden direkt olarak yazabilecek. Böylece işin takibi kolaylaşıyor ve şeffaflık kazanıyor. Çünkü kat sakinlerinin en çok kafasına takılan şeylerden biri, verilen aidatların nereye gittiği. Bu uygulama sayesinde artık sitenin mali tablolarına rahatlıkla ulaşabilecek, harcamaları kontrol edebilecekler. Bu da şeffaflık doğuracak. 

Özel siteler site yönetimi konusunda neden sizi tercih ediyorlar?

Şu anda 85 tane sitede yaklaşık 60 bin konuta hizmet veriyoruz. Toplu konut üreten özel firmalar, yönetimlerin profesyonel eller tarafından yapılması gerektiğine inanmaya başladılar. Dolayısıyla internette karşılarına ilk biz çıktığımız için bizi tercih ediyorlar. Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı olmamızın da çok büyük etkisi var. Bizim amacımız bu işten kâr elde etmekten çok, bu kültürü yaygınlaştırmak. Düzgün yönetilebilir yerler oluşturmak. Bir sitede yönetimin düzgün olması, belediyeyi de etkiliyor. Örneğin çöp toplama saati belli, çöpün alınacağı yer belli vs.. gibi konularda aksaklık çıkmamış oluyor. Özel firmaların bizi tercih etme sebeplerinden bir tanesi de işletme maliyetlerini minimalize edebiliyor olmamız. 

Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı olan sizin gibi kaç firma var?

Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı olan 26 tane iştirak şirketi var ama yönetim işi yapan bizden başka firma yok. KİPTAŞ'ın üretmiş olduğu tüm konutlar, otomatik olarak bizimle başlıyor yönetim hayatına. TOKİ'nin de aynı şekilde yönetim hayatı bizimle başlıyor. Emlak Konut, Kent Konut, AFAD gibi birçok önemli kurumun yönetimleri bizde. 

CNR Emlak Fuar'ından beklentiniz nedir? 

Fuara katılma amacımız, yönetimler adına bir algı oluşturmaktı. Yönetim işinin artık profesyonel eller tarafından yapılması gerektiğini anlatmak istiyoruz. Ayrıca fuarda doğrudan bizim müşterimizi oluşturan firmalar var. Burada o firmalarla doğrudan kontak kurabiliyoruz. Hem kendimizi, hem de yönetim işinin ne olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Aslında ziyaretçilerden çok katılımcılara kendimizi anlatmaya çalışıyoruz. 

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Misafir Avatar
Hulya Aşkan 2 hafta önce

Başarılarınızın devamını diliyorum

banner12
banner29

216 Butik Plus'ta Son Daireler Satışta!
Çekmeköy'de hayata geçirilen 216 Butik Plus'ta, teslime özel fiyatlarla son 20 daire satışa çıktı.

Haberi Oku