09 Aralık 2016 Cuma  Mobil Künye Sitene Ekle İletişim



EMLAK GÜNDEMİ:
Emlak Vergisi Ödemeleri İçin Son 10 Gün!

Emlak vergisi için hangi belge gerekli? Nereye ödenir?


Taşınmaz sahiplerinin yılda iki taksit şeklinde ödediği emlak vergisinin ikinci taksit ödemeleri 1 Kasım'da başladı.. Vergi ödemeleri için 30 Kasım 2016 son gün.. Birçok belediye emlak vergisi ödemeleri için hafta sonları da hizmet veriyor.. Emlak vergisinde zamanında ödeme yapmayan mükellefler belli bir oranda ceza ödemek zorunda kalacak.

Emlak Vergisi Nereye Ödenir

Vergiye tabi olan emlağın bağlı bulunduğu belediyeye yapılacak olan emlak vergisi ödemeleri ilgili belediyelerin vergi tahsilatı yapan şubeleri ve PTT aracılığıyla hesabına, ayrıca banka şubelerine de yapılabiliyor. Ayrıca bazı belediyeler emlak vergisi ödemelerini internetten de yapma ayrıcalığı sunuyor.

Emlak vergisi ödemeleri için hangi belgeler gerekli?

Vergi ödemeleri için öncelikle yeni taşınmaz alımlarında taşınmazın bağlı olduğu belediyeye beyanname verilmesi gerekiyor.

Emlak vergisi beyannamesi için istenilen evraklar;
-Tapu fotokopisi,
-Nüfus cüzdanı fotokopisi,
-Binalar için yapı kullanma izni fotokopisi,
-Binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri numarası),
-Beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi, vergi numarası, o yıla ait bedelde damga puludur.

Satın alımının gerçekleştiği yılın sonuna kadar verilmesi gerekiyor

Söz konusu emlak vergisi için beyannamelerin satın alımının gerçekleştiği yılın sonuna kadar verilmesi gerekiyor. Emlak vergisi için mükellefiyet, taşınmazın satın alındığı yılın bir sonraki senesinde başlıyor. Emlak vergisi beyannamesini taşınmazın maliki,varsa intifa hakkı sahibi, her ikisi de yok ise taşınmazı malik gibi kullananlar veriyor.

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
banner12
banner29

Kayyumların Dolar Kavgası Karakolda Bitti
TMSF'ye yapılan devir öncesi, Koza İpek Grubu’na sulh ceza hakimliğince atanan 5 kişilik kayyum heyeti...

Haberi Oku